Els ODS, desconeguts però font d'oportunitats

Medi Ambient impulsa una campanya per a la conscienciació sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible i organitza una taula rodona perquè les empreses els coneguin

Un moment de la taula rodona sobre els ODS a les empreses amb el secretari d'Estat d'Agricultura i Sostenibilitat, Marc Rossell; la directora de Sostenibilitat i Canvi Climàtic de PWC, Marga de Rosselló; el director de Plant for the planet Jordi Juanós i la directora comercial de Lavola, Bet Font. / M. F. (ANA)
M. F.
05/06/2019
2 min

Andorra la VellaMalgrat els diferents països, entre els quals Andorra, es van comprometre a adoptar un conjunt d'objectius per al desenvolupament sostenible (disset en total) per erradicar la pobresa, protegir el planeta i garantir la prosperitat com a part d'una nova agenda amb la vista posada en el 2030, aquestes fites, anomenades ODS, encara són desconegudes. Per tal d'apropar-les a la ciutadania en general, i en especial a les empreses, el ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat ha organitzat aquest dimecres, coincidint amb el Dia mundial del medi ambient, una taula rodona per incidir en les oportunitats que els ODS poden tenir per a les empreses. A més, ha donat el tret de sortida a una campanya "destinada a la conscienciació" de la ciutadania amb diferents audiovisuals en què prenen part diferents actors socials, tal com ha explicat la titular de Medi Ambient, Sílvia Calvó.

"Encara no són prou coneguts", ha destacat sobre els ODS Calvó, afegint que precisament per aquest motiu s'impulsa la campanya i la taula rodona perquè d'aquesta manera la ciutadania pugui anar coneixent els objectius que formen part de l'agenda de l'executiu de cara al 2030. De fet, Calvó ha defensat que aquestes fites estan integrades en un pla estratègic per a l'executiu en el qual el sector empresarial "també té cabuda".

En el marc de la taula rodona, els experts convidats han incidit en les oportunitats que per a les empreses pot suposar assumir i integrar en els seus objectius aquests ODS. D'aquesta manera, la directora de Sostenibilitat i Canvi Climàtic de PWC, Marga de Rosselló, ha destacat que estem davant una "situació d'emergència" i les empreses han de tenir clar que "no poden prosperar en un entorn que falli" i que cal que es passi "del creixement a impulsar la prosperitat per a tots". Ha posat l'exemple de BlackRock, que factura milions de dòlars però que té clar que "les empreses han de tenir propòsits perquè si no, no podran prosperar" i que, precisament, aquestes fites passen pels ODS. A més, aquestes organitzacions han de "contribuir", d'una manera més general, "en el propòsit del país" en el qual es troben i, a més, ha defensat que les oportunitats de negoci, si hi ha una alineació amb els ODS, són múltiples. En el mateix sentit s'ha pronunciat la directora comercial de Lavola, Bet Font, que ha destacat que les empreses veuran que han d'integrar els objectius de desenvolupament sostenibles perquè ho estan fent la resta i ha emfasitzat que això els pot ajudar en el foment de la innovació, la millora del rendiment financer, la fidelització dels clients o la implicació dels treballadors, tot plegat per a una "creació compartida de valor".

També s'ha manifestat sobre les oportunitats que generen els ODS el director de Plant for the planet, Jordi Juanós, que ha explicat que són "una oportunitat comercial" més enllà de la responsabilitat social compartida i que poden servir per diferenciar les empreses de les competidores. Les que els apliquin, ha conclòs, "sortiran guanyant". A més, ha exposat que pel pes que tenen les empreses en el teixit social, el fet que s'impliquin en aquests objectius pot ajudar a garantir l'èxit d'aquests objectius de cara al 2030.

stats