Places de rotació per a persones amb discapacitat
A la capital s'està fent una prova pilot per facilitar que els aparcaments més cèntrics no estiguin ocupats sempre per un sol vehicle
Andorra la VellaAndorra la Vella està duent a terme una prova pilot per a la rotació de places d’aparcament per a persones discapacitades en zones cèntriques. D’aquesta manera, tal com explica el president de la comissió d'accessibilitat, Albert Llovera, aquest projecte es duu a terme amb estacionaments de davant del Govern, la CASS o en altres punts cèntrics que estiguin a prop de centres de rehabilitació o de salut. El que es pretén és que en aquestes places no hi hagi qui passi hores i fins i tot dies sencers, impedint que d’altres persones amb discapacitat les puguin fer servir.
D’aquesta manera, Llovera explica que sovint es donaven situacions en què, per exemple, persones que venien de fora amb targetes de discapacitat s’estaven estacionats durant els dies que venien a passar a Andorra en aquestes places, que d’altres usuaris també necessitarien per anar, per exemple, a fer algun tràmit a la CASS, al Govern o a rebre cures en algun centre especialitzat.
Tal com explica Llovera, els estacionaments de davant la CASS i el Govern s’han limitat a una hora i, tot i que hi ha una certa flexibilitat, la voluntat és que es vetlli, des del servei de circulació, perquè aquesta limitació es compleixi. En altres places cèntriques de la parròquia el temps està fixat en dues hores. És l'exemple de la que hi ha tot just al davant de Pyrénées a l’avinguda Meritxell. “Ningú ha de fer servir aquestes places com a pròpies”, ha destacat Llovera, i ha afegit que, a més, en d’altres punts de la parròquia el comú deixa que les persones amb discapacitat i que duguin targeta es puguin estacionar igualment a la zona verda.
El president de la comissió d'accessibilitat destaca que si la proposta funciona es podria traslladar a les zones més cèntriques d’altres parròquies, com per exemple Escaldes-Engordany.
Per a Llovera cal que la gent “s’eduqui en això”, és a dir, que aquelles persones que duen una targeta de discapacitat en facin un bon ús i que en aquestes places més cèntriques tampoc no s’hi estiguin molta estona, perquè d’altres persones que en vulguin fer ús ho puguin fer sense cap problema. A més, que aquelles que, per exemple, duen la targeta perquè transporten una persona discapacitada no la facin servir si aquesta persona no viatja al vehicle. I, per descomptat, que els conductors que no tenen cap discapacitat no facin servir les places destinades a les persones amb diversitat funcional.