El Servei Català de Trànsit registra 1.500 sancions a conductors andorrans el 2018

Gendrau demana prevenció a les carreteres catalanes per prevenir la sinistralitat i els accidents mortals

La reunió mantinguda entre l'àrea de Mobilitat, la policia, el Servei Català de Trànsit i la divisió de Trànsit dels Mossos d'Esquadra. / M. P. (ANA)
M. Pérez
18/07/2019
2 min

Andorra la Vella"L'any passat hi va haver un increment important de víctimes mortals a les carreteres catalanes" i, d'aquestes, algunes eren de nacionalitat andorrana. Amb aquestes paraules, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha situat Andorra com el segon país que comet més infraccions a Catalunya, després dels francesos, provocant un elevat nombre d'accidents i sancions. Per aquest motiu, gràcies a la reunió que ha mantingut aquest dijous el SCT, l'àrea de Mobilitat, la policia i la divisió de Trànsit dels Mossos d'Esquadra, s'ha decidit començar a compartir sinergies entre els dos territoris, així com establir estratègies pel que fa a la seguretat viària i la gestió del trànsit. Així, Gendrau ha declarat que aquest "és l'inici d'un treball conjunt" per fer arribar als conductors andorrans el necessari missatge "de reduir la sinistralitat" i les víctimes mortals. A més, "des de Catalunya intentarem que qui infringeixi –una norma– pagui la sanció", així com els conductors catalans o espanyols que visitin el Principat. Per evidenciar aquest fet, Gendrau ha indicat que, el 2018, Trànsit va obrir 1.500 expedients a conductors andorrans, dels quals 1.015 feien referència a excessos de velocitat.

Tot i això, a hores d'ara tan sols s'ha parlat de la posada en marxa de campanyes comunicatives –impulsades pel SCT– adreçades a la formació, la conscienciació i la prevenció. En aquest sentit, el cap de l'àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha desgranat les actuacions que s'han posat a sobre de la taula durant la reunió, que passen per obtenir dades del trànsit dels dos territoris, analitzar les sortides de vehicles de Barcelona i "veure com això arriba a Andorra" (amb quina freqüència i en quines hores) per tal d'agafar models que permetin "anticipar-nos als fluxos de trànsit en moments importants". Per tant, partint de la base que un nombre molt important de vehicles circulen per territori català, s'engegaran campanyes que inclouran missatges de pacificació de trànsit i conductes responsables, en les quals s'inclou la moderació de la velocitat i la prudència. Bonell ha recordat que "en l'àmbit comunicatiu estem molt actius a les xarxes socials, amb missatges clars i concrets" encaminats a "arribar a un percentatge alt de la població".

D'altra banda, Bonell ha recordat que a Andorra s'està treballant amb la nova Llei del codi de circulació, que "porta una adaptació evident de les sancions econòmiques que hi ha per les diferents conductes". A més, ha posat en relleu que en territori català les sancions "són molt més estrictes i cares" i també es vol conscienciar a la ciutadania d'aquest fet. Per finalitzar, el responsable de Mobilitat ha demanat a la població que moderi la velocitat a les carreteres com "una conducta natural", ja que el límit de les diferents vies "està adaptat a la seguretat de les persones". Per aquest motiu, la formació és quelcom essencial per prevenir, ja que actualment a Catalunya les principals víctimes d'accidents se situen en persones a partir dels 40 anys.

stats