Vallnord estava condemnada abans de l'entrada de Saetde
Mortés proposa un informe que determini el valor dels actius de la societat
Andorra la VellaVallnord estava condemnada abans de l'entrada de Saetde a la societat. Les desavinences entre els dos socis ja feia preveure un final sense retorn, però l'anunci de l'entrada de Saetde a Ordino Arcalís va aturar les negociacions per trencar la societat a l'espera de com culminava el procés d'incorporació de Joan Viladomat.
El cònsol d'Ordino, Josep Àngel Mortés, ha estat clar en declaracions aquest dilluns a l'ARA Andorra. El mandatari ordinenc ha explicat que el problema a Vallnord es porta "arrossegant de fa molt de temps" perquè Ordino "no se sentia còmoda" dins de la societat, com ho demostra que ja des de fa un parell d'anys Arcalís preparava la temporada d'hivern treballant en solitari la seva imatge i promoció.
Mortés ha volgut respondre d'aquesta manera la "sorpresa" com des de la Massana es qualifica la demanda de dissolució de Vallnord. Mortés ha subratllat que les relacions entre EMAP i Secnoa "eren complicades, no eren fàcils, però l'anunci de Viladomat va frenar el final que ja estava predeterminat".
Un cop consumada l'entrada majoritària de Saetde a Arcalís, les divergències es fan més grans perquè Secnoa se sent encara més incomoda "per la presència alhora en dues marques, ja que no és possible estar en dues societats, és molt difícil".
Ara toca negociar els termes de la dissolució. Mortés ho té clar: "Hi ha uns actius, com la mateixa marca, que tenen un valor, i Secnoa té el 34% d'accions de Vallnord, un percentatge que s'ha de tenir en compte".
El cònsol d'Ordino defensa que s'ha de fer un estudi acurat sobre el valor de Vallnord i, a partir d'aquí, determinar què ha de cobrar Ordino Arcalís si EMAP decideix quedar-se amb la marca. Mortés ha recordat que durant anys Secnoa ha fet inversions a Vallnord en funció del percentatge que té a la societat.
La marca Vallnord es va crear la temporada 2004-2005. Actualment Secnoa té el 34% de la societat, i EMAP el 66%. Hi hauria la possibilitat que el comú de la Massana estaria estudiant, que EMAP es quedés amb una marca que comercialment té molta força.
Els darrers anys les dues parts havien apostat per mantenir la marca, tot i que es va decidir comercialitzar productes per separat i gestionar els ingressos també independentment. De fet, aquesta temporada Pal Arinsal ja va llançar el seu propi forfet de temporada.
Divendres el cònsol de la Massana, president de Vallnord i també d'EMAP, David Baró, va fer una defensa ferma de la marca Vallnord, i va demanar "seny", "responsabilitat" i "diàleg" a Viladomat per no perdre una marca de quinze anys i "molt ben posicionada" dins i fora del país.
Baró va afirmar que una cosa són els criteris empresarials, els quals "entenc" (i que porten a Secnoa a mirar cap a l'altra vall, direcció Grandvalira), i l'altra és la geografia del país. Que és la que és. "A vegades els diners no mouen les muntanyes", va etzibar, perquè "Arcalís segueix estant a Ordino i Ordino a les valls del Nord".