Vint anys decorant els comerços del país
La Cambra de Comerç apunta que és fonamental que tots els grups parlamentaris vagin amb una sola veu en les negociacions de l’acord d’associació amb la UE
Andorra la VellaEngalanar els comerços, els restaurants i els hotels amb motius nadalencs per atreure als clients i potenciar les compres durant aquesta època. Amb aquest objectiu la Cambra de Comerç Indústria i Serveis va impulsar, ara fa vint anys, el concurs d'aparadors de Nadal i amb aquesta mateixa fita continua enguany. La XX edició incorpora com a novetat dos premis per al consumidor i per a la botiga que obtingui més 'm'agrada' a les xarxes socials. La col·laboració amb el comú d'Andorra la Vella, que es va engegar l'any passat, continua activa i també permetrà condecorar la millor decoració en hotels o restaurants i també a aquell establiment que tingui el millor aparador relacionat amb la temàtica del Poblet de Nadal. Tots dos premis, atorgats pel comú, tenen una recompensa de 1.000 euros cadascun per a la millor decoració.
Les bases del concurs ja s'han publicat i també s'han obert les inscripcions, que s'hauran de formalitzar totes abans de l'1 de desembre. De moment ja hi han inscrits un total de quinze establiments. L'any passat hi van participar prop de 70 botigues i l'objectiu d'aquesta vintena edició és arribar al centenar. “El Nadal és l'època de major afluència turística, per això engalanar els comerços i els carrers és molt important”, ha ressaltat la directora de la Cambra de Comerç, Pilar Escaler. “Cada vegada ens quedem més parats del nivell a l'hora de decorar l'establiment”. Tot i això, Escaler apunta que hi ha un gruix de botigues que s'hi impliquen molt però encara costa arribar als petits establiments del país. Per tal d'implicar-los, la Cambra ha realitzat cursos gratuïts per aprendre a engalanar. En aquest sentit, la consellera de Promoció Turística i Comercial del comú d’Andorra la Vella, Mònica Codina, ha recordat que “amb poca cosa es poden fer aparadors molt bonics i el jurat pot tenir en compte aquesta creativitat i incentivar-ho”.
Precisament, el jurat enguany està configurat per un representant del Club de Màrqueting, un del Centre Andorra Sostenible, del ministeri de Turisme i Comerç, del comú d'Andorra la Vella, un membre del ple de la Cambra, el secretari del jurat i un tècnic de prestigi reconegut. Les visites als establiments es faran entre l'11 i el 17 de desembre i han d'estar decorats des del 2 de desembre fins al 6 de gener. El veredicte i el lliurament de premis es farà el proper 9 de gener.
La resta de premis, sense comptar els ja esmentats entregats pel comú de la capital i les novetats d'enguany, també es condecorarà el millor aparador del Principat, al que tingui la millor ambientació de Nadal, al més innovador, al que tingui més impacte comercial i al que tingui una gran qualitat artística. També s'atorgarà un premi especial a l'aparador més sostenible. Entre els premis hi ha des d'inscripcions gratuïtes per al proper Retail Tour a una ciutat europea fins a una panera de productes ecològics.
Valoració positiva respecte l'oferiment de Martí
La roda de premsa de presentació del concurs de Nadal també ha servit perquè la Cambra hagi fet una valoració positiva sobre l'oferiment del cap de Govern, Toni Martí, als grups parlamentaris perquè formin part de la delegació negociadora de l'acord d'associació amb la Unió Europea. “És fonamental que anem tots a l'una, és un tema de país molt important i és fonamental que tots els grups vagin units”. Així s'ha expressat la directora de la Cambra de Comerç, Pilar Escaler, que també ha volgut recordar que des del sector empresarial s'està treballant perquè tingui una única veu. “És un tema massa important pel país com per anar separats i amb veus discordants”.